0
Android, dünyanın en çok kullanılan mobil işletim sistemi ama hala onunla ilgili bilinmeyen bazı gerçeklerde olabiliyor. Gizli kapaklı yapılan yazılım özellikleri değil de, Android’le ilgili genel olarak muhtemelen bilinmeyen bazı bilgileri sizlere aktarcam.

1. Android’in logosunun hikayesi

2007'de Rus doğumlu Irina Blok tarafından tasarlanan Android robotu, bir lansman kampanyası için tasarlanmıştı. Logo, başlangıçta geliştirici topluluğu için yapılmış, fakat milyonlarca insan logosunun kendi sürümlerini oluşturunca sabit kaldı.

2. İlk olarak dijital kameralar için işletim sistemi olarak planlandı

2005 yılında Andy Rubin tarafından geliştirilen Android işletim sistemi, ilk olarak dijital kameralar için tasarlandı. Daha sonra akıllı telefonların ortaya çıkmasıyla akıllı telefonlar üzerinde denendi ve başarılı olduğu kesin.

3. Android, akıllı telefonların dışında birçok teknolojik ürünün çalışmasında yeri var

Akıllı telefon ve tabletler, Android cihazların çoğunluğunu temsil ediyor. Ama son yıllarda giyilebilir teknolojinin gelişmesiyle birlikte akıllı saatler, TV’ler, ev aletleri, oyun konsolları gibi birçok ürünün üzerinde yer almayı başarıyor.

4. Android tabanlı uygulama geliştirmek, iOS’un aksine ücretsiz!

Eğer siz de bir geliştirici olmak isterseniz, iOS’ta olduğu gibi Android’de yılda 99 dolar ödemek zorunda ödemek zorunda değilsiniz. Windows Phoneda da aynı durum olduğunu söyleyelim. Fakat Google Play ile içerik yayınlamak istiyorsanız, bir defa 25 dolar ödemeniz gerekiyor.

5. Android’den kimse bu kadar büyük bir başarı beklemiyordu

Google, ortaklarıyla 2007 yılında Open Handset Alliance’i kurdu ve açık kaynak Linux tabanlı mobil işletim sistemi Android’i duyurdu. Çoğu kişi, o zamanlarda çıkan Apple’ın ilk iPhone modelinden sonra ve o yıl Symbian ve Windows Mobile, oldukça popüler işletim sistemleri olduğundan Android işletim sisteminin tutacağına inanmıyordu. 

6. Android, dünyanın en hızlı büyüyen işletim sistemi olmayı başardı

2013 yılında elde edilen verilere göre Android işletim sistemi, 5 yıl içerisinde toplam 1 milyar aktif kullanıcıya ulaşarak dünyanın en hızlı büyüyen işletim sistemi oldu.

Yorum Gönder

 
Top